Werkwijze taxateur Jussen Taxaties

  • Stap 1

    1. Taxatieaanvraag

    U kunt hier uw taxatieaanvraag doen. Per e-mail bericht bevestigen wij de ontvangst van uw aanvraag.

  • Stap 2

    2. Afspraak inplannen

    Wij nemen contact met u op voor het maken van een afspraak en eventuele aanvullende informatie. In geval van een aan te kopen woning die wij voor u moeten taxeren zal de taxateur contact opnemen met de huidige eigenaar of de verkopende partij.

    Stap 2

  • Stap 3

    3. Inpandig opname

    Nadat een geschikte datum is ingepland, komt de betreffende taxateur bij u of de verkopende partij langs om het object grondig te inspecteren en fotograferen. Een inpandige opname duurt gemiddeld 1 uur. De taxateur let o.a. op de ligging en omgeving van het huis, inhoud en oppervlakte. Verder let hij op de kwaliteit, staat van het onderhoud, voorzieningen, de functionaliteit van de indeling, de energiezuinigheid et cetera.

  • Stap 4

    4. Taxatierapport

    Binnen 4 werkdagen, na de taxatie, ontvangt u van ons uw taxatierapport per e-mail, samen met de factuur. Getekend en ingebonden fysiek Taxatierapport is mogelijk (Extra kosten € 14,50 – inclusief btw). Als u het taxatierapport nog veel sneller wilt ontvangen, kunt u een spoedopdracht plaatsen (tarief v.a.  + € 35,- exclusief BTW). Indien mogelijk, zelfs binnen 24 uur. Indien er niet aan de betalingstermijn gehouden wordt komt er € 25,- bij aan aanmaningskosten. De annuleringskosten voor taxatie/validatie zijn € 75,- inclusief btw.

    Stap 4